Felanmälan via Mina sidor
Du som är hyresgäst på Degerforsbyggen kan genom att följa stegen nedan enkelt göra en felanmälan direkt i "Mina sidor".
Klicka här för att komma till Mina sidor och börja med din felanmälan.
Steg 1: Logga in på Mina sidor
För att göra en felanmälan via Mina sidor måste du logga in på Mina sidor, där får du tillgång till funktionen "felanmälan". Det krävs att du är hyresgäst hos oss för göra en felanmälan via Mina sidor.
Steg 2: Klicka på Mina ärenden
När du är inloggad på "Mina sidor" klickar du dig vidare till "Mina ärenden" i menyraden uppe på sidan. Under "Mina ärenden" hittar du information om tidigare ärenden, erbjudanden, intesseanmälningar och annan information om din profil.
Steg 3: Gå vidare till felanmälan
Du hittar felanmälan under funktioner efter att du klickat dig in på "Mina ärenden". Klickar du då på felanmälan så hamnar du på en sida som visar de objekt du hyr och de objekt som du har tillgång till (t ex garage eller parkering). Klicka på det objektet du vill göra en felanmälan på.
Steg 4: Fylla i felanmälan
Nu när du har valt objekt som ska felanmälas ska du börja med själva anmälan.
Du kommer att fylla i en blankett steg för steg för att genomföra felanmälan. Det första steget i blanketten är att skriva in kontaktuppgifter till den personen som genomför felanmälan.
Det andra steget är övrig information, t ex om huvudnyckel får användas eller inte av oss som ska åtgärda problemet och om du har husdjur eller ej.
Det sista steget du skall fylla i är vad som är fel, anmälan kan göras i olika detaljerade nivåer. Du startar med att välja vilket område problemet har uppstått i, om det är kök, badrum, hall etc. Efter valt område kan du välja vilken enhet i området som problemet har uppstått i, om det är spis, kylskåp, toalett etc.
Efter vald enhet kan du välja detalj på enheten där problemet har uppstått,
om det är handtag, golvbrunn, duschmunstycke etc.
Om du inte vet vad exakt som är fel eller var felet har uppstått så kan du bara använda fritexten till att förklara med egen text just vad ditt problem är.
Steg 5: Bifoga bild
Om det är så att du vill komplettera din felanmälan med bilder så kan du göra det genom att infoga upp till tre bilder.
Steg 6: Skicka in din felanmälan
Nu när du har fyllt i din felanmälan ska du skicka in den. Det finns två alternativ att göra detta på. Det första alternativet är att klicka på "skicka in felanmälan", då kommer felanmälan du har gjort att skickas till oss på Degerforsbyggen.
Vi kommer att hantera ärendet så snabbt vi kan.
Det andra alternativet är att klicka på "lägg till" i min felanmälan. Felanmälan kommer då att lägga sig under dina felanmälningar. Detta alternativ är till för att skicka in fler än en felanmälan, du kan nu fylla i en till felanmälan och skicka in flera samtidigt. Klicka nu på "skicka in felanmälan" så skickas alla felanmälningar in till oss.